O mně
Narodil jsem se v roce 1977. Zhruba do roku 1988 jsme doma měli pouze černobílou TV a cívkový magnetofon s nahrávkami z let 1960-80. Vzděláním, když pominu základní školu, jsem středoškolsky vzdělaný strojař. K technice toho typu „ze které kape olej“ mne od malička vedl můj táta. Přes to jsem se po škole (jak už to tak bývá dílem náhody a okolností) na 15 let usadil v naší české veřejnoprávní televizi, kde jsem vystřídal mnoho technických profesí. Zde jsem se důkladně mohl seznámit s profesionální jak audio, tak i video technikou toho typu „kde místo oleje teče elektrický proud jako nízkofrekvenční i vysokofrekvenční signál“.
Ještě věkem na střední škole, avšak místem mimo ni, jsem se zhruba v roce 1994 seznámil (jak to tak bývá – dílem náhody) s typickým českým „hifistou“, tedy nadšencem do kvalitní audio elektroniky, která je nezbytná k co nejdokonalejšímu přednesu hudby včetně emocí. Tím, že jsme neustále polemizovali o tom, co je a co není nezbytně nutné pro kvalitní zvuk, ve mně rostla touha oprostit se od nekvalitního zvuku komprimované hudby z PC a tam připojenými plastovými reproduktorky a pokoušet se hledat kombinaci, která vyjádří mnou poslouchanou hudbu (záběr mám mnohdy až nečekaně široký, ale z hudby si pamatuji spíše pocity a emoce, které ve mně vyvolává než toho, kdo ji složil a nahrál). V té době jsem se snažil se o tyto pocity a emoce dělit na veřejných diskotékách. Jen pro dokreslení uvedu, že moje produkce se netočila jen okolo hudby elektronické a taneční. Jistý čas jsem měl i pravidelný pořad na jednom z prvních internetových rádií u nás.
Nakonec (jak již to tak bývá i dílem náhody) se stalo mým posláním a jsem přesvědčen, že po zbytek života, spolutvořit (ve spolupráci s Vámi, mými zákazníky) a následně Vám pak i prodávat sestavy audio a video techniky, které budou úměrně k investované částce těšit Vaše smysly, protože hudba, kterou máme všude okolo nás, si to určitě zaslouží.
Na závěr by se slušelo napsat, na čem poslouchám doma já. Protože mám rád i "kulisovou" hudbu a z toho důvodu poslouchám různá internetová rádia, v poslední době mi nejvíce vyhovuje ČRo Vltava a také velmi využívám služby Spotify Premium, v autě mám Spotify Offline přehrávač Mighty připojený přes kabel. (Neboť mi tam nemusí něco zbytečně "svítit", jen kvůli přenosu na vzdálenost cca 3/4 metru.. Zjistil jsem, že se tak lépe koncentruji na jízdu a jsem potom klidnější.)
Doma mám respektive zdrojem je Yamaha WXC-50, která i řídí hlasitost.Tu mám připojenu již asi měsíc přes LAN kabel (eliminace zbytečného "svícení" WiFi signálu, když to jde po drátu a navíc drát je stabilnější - na Yamaze lze ručně (přepínačem) vypnout jen WiFi, nebo i BT vysílání). Za Yamahou je (světe div se) zrepasovaný Tranziwatt TW120 Studio s regulátorem hlasitosti trvale na "8" (hlasitost řídí Yamaha). Již několik let se pracuje na monoblocích s lampami 6C33C (nějak není čas, ale jednou budou).
Na konci mého zvukového řetězce, těsně před mým sluchem, stojí reprosoustavy se zvukovodem DIY konstrukce. Jedná se o TQWT 120cm vysoké sloupové reprobedny, každá osazená ve výšce cca 90 cm nad zemí jedním širokopásmovým reproduktorem Fostex FE206E - reprobedny jsem si sám spočítal a jejich velikost vychází přesně z velikosti mého obýváku a vzdálenosti ideálního poslechového místa od středu reproduktorů. (Pro znalé uvedu, že jsem vycházel mimo jiné z definice, která uvádí, že optimální délka horny x 1,7 = poslechová vzdálenost).
Na reproduktorech nejsou připojeny žádné korekční obvody a pro co nejčistší signálovou cestu jsou reproduktory pomocí reprokabelu z jednoho kusu materiálu NORSTONE DHCR 100.2 spojeny přímo s výstupem zesilovače - v cestě nejsou žádné repro terminály, kde by se daly soustavy odpojit.
Zvuk tohoto mého audio řetězce není dokonalý, ale je jednoduše řečeno diametrálně odlišný od toho, který celý den poslouchám v našem poslechovém studiu, proto mi umožňuje přesně to, co má - relaxovat. Objektivně vzato zvukový projev je hodně o přesných a živých středech a jasných výškách. Basová složka reprosoustav "se zvukovodem" je po stránce reprodukce ve vztahu k běžným bassreflexům krátká, rychlá a taková jakoby suchá. Prostě žádné dunění a přehnaný cinkot - ideál pro hudbu u níž doma relaxuju (folk, country, blues a jazz).
http://linkedin.com/in/michal-řeřábek-a39a81101
Michal ŘEŘÁBEK